[Al Asr... A Moment]

|fikirkan|

Thursday, August 19, 2010 at 3:10 PM
ade seorang sahabat menyuruh saya mendekatkan diri lebih lagi dengan Allah
katanya apabila saya berbuat begitu insyaAllah saya akan menjadi lebih tenang
ya, memang begitu hakikatnya

tetapi apabila saya terlihat gambarnya
saya tertanya

dekatkan diri dengan Allah = ambil gambar lelaki perempuan rapat2 sampai bersentuhan?

kata-kata sahabat saya itu membuatkan saya teringat tentang ayat ini

"katakanlah (Muhammad), 'Tidaklah sama yang buruk dengan yang batil, meskipun banyaknya keburukan itu menarik hatimu, maka bertakwalah kepada ALLAH wahai orang-orang yang mempunyai akal sihat, agar kamu beruntung" (5: 100)


mungkin pertimbangan dan definisi mendekatkan diri kepada Allah antara saya dan dia berbeza

apa-apa pun, saya berharap saya tergolong dalam golongan yang mempunyai akal yang sihat
dan saya berharap saya tidak menjadi org yang mengenepikan agama dalam mengejar kegemberian dan kebahagiaan
ya, kita perlu menerima seseorang itu dengan seadanya
tetapi, jgnlah smpai kita redha dengan maksiat yang dilakukannya

0 comments

Post a Comment